"Het plezier in het muziek maken is het allerbelangrijkste. Dat is wat ik mijn leerlingen wil meegeven."
Over mij
Na jaren piano les te hebben gegeven in Driebergen heb ik, Mees Broersen, samen met mijn gezin de bewuste keuze gemaakt te verhuizen naar het mooie Kûbaard hier in Friesland. Op deze pagina vertel ik iets meer over mijzelf en mijn achtergrond.
Mijn achtergrond
Ik kom uit een muzikaal en kunstzinnig gezin. Mijn moeder is danseres,
vader gitarist en opa pianist. Ik pingelde als kind zo nu en dan op de piano maar volgde pas met 13 jaar mijn eerste pianoles bij een juf uit het dorpje Groet. Ik heb daar met veel plezier de basis van het pianospelen geleerd, maar toen ik een stuk van componist Chopin wilde spelen kwam de volgende leraar op mijn pad. Via de zangeres van mijn band kwam ik in contact met Mario Previti. Bij
hem leerde ik stukken spelen van bekende componisten als Chopin en Brahms, maar ook van artiesten als The Beatles en Queen. Helaas overleed Mario na een aantal jaren, waardoor ik in aanraking kwam met concert pianist Regina Albrink. Bij haar heb ik nog vele jaren les gevolgd. Vanaf mijn achttiende ben ik begonnen met lesgeven en heb ik steeds meer mijn eigen stijl van lesgegeven ontwikkeld.
Ik heb Muziekwetenschappen gevolgd aan de universiteit, aangevuld met de minor "Theorie der Muziek" aan het conservatorium van Amsterdam. Hier heb ik veel geleerd over compositie, muziekgeschiedenis en muziekcognitie.
Zelf speel ik het liefst klassiek, maar ik ontwikkel me ook graag in andere richtingen. Inmiddels ben ik pianist bij het koor Sjong uit Wommels en speel ik één keer in de maand bij een kerkdienst in Itens. Ook spreek ik regelmatig af met andere muzikanten en bandjes waar ik van Nederlandstalige muziek tot pop en jazz muziek speel. Ook blijf ik me steeds ontwikkelen en nieuwe stukken spelen. Hier in Friesland volg ik les bij Frans Douwe Slot en Robert Poortinga..